Τελευταία Αρθρογραφία

Πως επηρεάζει τα παιδιά, ο τρόπος που τρώνε και οι οικογενειακές συνήθειες;

Children_Care
Φεβρουάριος 9, 2018
Πως επηρεάζει τα παιδιά, ο τρόπος που τρώνε και οι οικογενειακές συνήθειες;

Πώς τρώνε τα παιδιά σας; Μπροστά στην τηλεόραση; Μαζί με όλη την οικογένεια στο τραπέζι ή μόνα τους μπροστά στον υπολογιστή;

Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει πως τα οικογενειακά γεύματα στο τραπέζι, βοηθούν πολύ στην ανάπτυξη και στην υγεία των παιδιών. Αυτό σημαίνει πως πρέπει, να επιστρέψετε στο παραδοσιακό οικογενειακό τραπέζι, έχοντας κλειστή την τηλεόραση, καθώς τα οφέλη για τα παιδιά είναι πολλά.

Το οικογενειακό τραπέζι συνδέεται με καλύτερες και πιο υγιεινές επιλογές τροφών. Τα παιδιά που κάθονται στο τραπέζι με τους γονείς τους, καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά και λιγότερα σνακ και ανθυγιεινά τρόφιμα. Αντίστοιχα, τα παιδιά που τρώνε μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή, τείνουν να τρώνε λιγότερες υγιεινές και θρεπτικές τροφές και μπορεί να οδηγηθούν σε υπερκατανάλωση τροφών με κίνδυνο να γίνουν υπέρβαρα.

Γιατί χρειάζεται να τρώει η οικογένεια μαζί;

Ασφάλεια: Τα παιδιά που τρώνε τακτικά τα γεύματα με την οικογένειά τους αισθάνονται πιο ασφαλή και σίγουρα για τον εαυτό τους.

Εκμάθηση: Τα οικογενειακά γεύματα και η προετοιμασία στο σπίτι βοηθάει τα παιδιά να μάθουν περισσότερα για τα τρόφιμα. Επίσης κατά τη διάρκεια του γεύματος μαθαίνουν κι άλλα πράγματα (γενικής φύσεως) από τη συζήτηση με τους γονείς.

Παίρνουν το παράδειγμα από τους γονείς: Οι διατροφικές συνήθειες των γονιών είναι το παράδειγμα για τα παιδιά τους που τα βοηθούν να κάνουν πιο σωστές και υγιεινές επιλογές τροφών.

Η παράδοση: Το να τρώει όλη η οικογένεια μαζί στο τραπέζι βοηθάει τα παιδιά να μάθουν οικογενειακές και πολιτιστικές παραδόσεις.

Επικοινωνία: Το κοινό οικογενειακό τραπέζι δίνει σε όλους την ευκαιρία να μιλήσουν, να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν σκέψεις, συναισθήματα και να τονώσουν τον δεσμό τους.

Πώς θα δημιουργήσετε το τέλειο οικογενειακό τραπέζι

  • Κάντε σχεδιασμό γευμάτων και τροφών, από την αρχή της εβδομάδας, ώστε να ξέρετε τι θα μαγειρέψετε και να έχετε ποικιλία τροφών κάθε μέρα.
  • Προετοιμάστε τα γεύματα, για να μην χάνετε πολύ χρόνο κάθε μέρα στην κουζίνα.
  • Να είστε ευέλικτοι στα γεύματα. Προσαρμόστε την ώρα του οικογενειακού τραπεζιού, ανάλογα με τις εξωσχολικές υποχρεώσεις των παιδιών κι ορίστε τη στιγμή της ημέρας που τα περισσότερα μέλη της οικογένειας (αν όχι όλα) βρίσκονται στο σπίτι.
  • Ακόμη κι ένα γεύμα είναι αρκετό για να «πάρει» το παιδί αυτά που χρειάζεται από την επαφή με τους γονείς. Αν το πρόγραμμα των γονιών δεν είναι εύκολο, μπορείτε να τρώτε πρωινό μαζί!
  • Αν περνάτε με τα παιδιά σας πολλές ώρες εκτός σπιτιού εξαιτίας των αθλητικών τους δραστηριοτήτων, ετοιμάστε από πριν μικρά γεύματα και σνακ και φάτε μαζί τους σε έναν ήσυχο χώρο για παράδειγμα στο κολυμβητήριο.
  • Βάλτε και τα παιδιά να συμμετάσχουν στην προετοιμασία του γεύματος, γιατί έτσι είναι πιο πιθανό να φάνε το φαγητό και να το απολαύσουν.
  • Γίνετε το παράδειγμα για τα παιδιά σας. Όσο σας βλέπει το παιδί να επιλέγετε υγιεινές τροφές, τόσο πιο πιθανό είναι να αποφύγει τρόφιμα που κάνουν κακό στην υγεία, χωρίς θρεπτική αξία.
  • Μην κάνετε δυσάρεστες συζητήσεις την ώρα του φαγητού. Η στιγμή αυτή πρέπει να είναι μια ευχάριστη, διασκεδαστική διαδικασία για όλους.
  • Απενεργοποιήστε την τηλεόραση και κλείστε τα κινητά. Για όση ώρα τρώτε, όλα τα μέλη της οικογένειας, δεν πρέπει να ασχολούνται με το κινητό, το τάμπλετ ή να χαζεύουν ένα πρόγραμμα στην τηλεόραση. Θέστε από νωρίς αυτούς τους κανόνες κι απολαύστε το οικογενειακό γεύμα.

 

Σχόλιο

To Email σας δεν δημοσιοποιείται πουθενά στην Ιστοσελίδα μας. Υποχρεωτικά *

Αρχείο Άρθρων

Social Media

Icon_ContactUs
ChildrenCare